torsdag 25 mars 2010

Val och åter Val

Ett hus har en viss standardutrustning precis som med bilar.
Det var också en anledning varför vi valde just Götenehus, de har en väldigt hög standard redan från början, både byggtekniskt med extra isolering i platta, lågt u-värde på väggarna men också rent utrustningsmäsigt.
Trots detta finns det ändå en rad tillval man kan göra men det är inte så mycket som behövs egentligen utan är mer saker baserat på tycke och smak.
Götenehus har Husqvarna på vitvaror, Gustavsberg på alla blandare samt Vedum på kök och bad.
Vi valde ett ekkök istället för vitt, rostfria vitvaror (jag fick ismaskin i frysdörren och dispenser för kallt/kolsyrat vatten i kyldörren), bubbelbadkar, en kamin och att huset är målat en första strykning. Det ser betydligt trevligare ut från dag ett om huset är målat, sen återstår bara en andra strykning. En vän till mig jobbar på ett företag som är en stor leverantör av färg och det vi betalade till götenehus för en första strykning visade sig vara någon tusenlapp mer än vad bara färgen (Nordsjö) kostar så detta rekommenderar jag verkligen alla!
Sedan följde en mängd tips från Peter som bl.a. resulterade i skjutdörrar in till barnens allrum så att man kan stänga till när de härjar där inne med tv-spel och annat.
Nu ska jag väl också nämna att vi vid tidpunkten inte hade planerat några barn men när allt var planerat med huset så blev Madde (min sambo) gravid. Jag menar, vad lämpar sig väl bättre än att skaffa barn när man har ett fint hus som verkligen är gjort för både oss och den/dem? Så i Augusti 2010 kommer vårt första barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar